Odštartovala Proxíkova euroakadémia.

Celoslovenský vzdelávací projekt pre deti v oblasti financií.

Bratislava 28. apríla 2015 – Finančná skupina Proxenta odštartovala svoju sociálnu kampaň pod názvom Proxíkova euroakadémia, ktorej cieľom je hravou a zaujímavou formou naučiť deti, prečo si majú peniažky vážiť a šetriť, ako aj to, že následne treba dobre porozmýšľať, na čo ich použijú. Ich hlavným predstaviteľom je kamarátsky delfín Proxík, ktorému originálny hlas prepožičal výborný slovenský herec Richard Stanke. V role Proxíka sa snaží deti motivovať, aby peniažky míňali na správne a dobré veci. O hudbu a text pesničiek sa nepostaral nikto iný ako autor mnohých detských hitov Miro Jaroš a producentsky sa pod ne podpísal Randy Gnepa. V prvej fáze projektu budú postupne predstavené vzdelávacie pesničky pre deti s animovanými videoklipmi. Pilotnou z nich je pesnička pod názvom Proxík a cestovanie. 
Som veľmi rád, že po dlhých mesiacoch príprav sme mohli odštartovať náš vzdelávací projekt Proxíkova euroakadémia. Chceme ním deťom ukázať, že peniaze si treba nielen vážiť, ale aj šetriť,  pretože návyky sa získavajú práve v tomto období života. Informácie získané v útlom veku totiž môžu deti ovplyvniť tak pozitívne, ako aj negatívne. A my ich chceme do života naučiť dobre hospodáriť so svojimi financiami,“ povedal Pavol Kožík, konateľ spoločnosti PROXENTA, SE.

Pesničky nebudú deti vzdelávať len v oblasti financií. Koncepcia pesničiek je postavená tak, že okrem hlavného odkazu, že si peniažky treba vážiť a šetriť, pojednáva aj o téme, na čo ich budú môcť použiť. Delfín Proxík sa snaží deti motivovať, aby peniažky míňali na správne a dobré veci. Pri aktuálnej pesničke Proxík a cestovanie deti spoznajú zvieratká, ktoré žijú, resp. sú typické pre daný kontinent či časť sveta. Pri ďalšej pesničke Proxík a hudobné nástoje sa zase naučia, do akých skupín delíme hudobné nástroje, ako aj to, ktorý hudobný nástroj kam patrí. A tu zďaleka nebude koniec, pesničiek a videoklipov bude ešte omnoho viac.

„Projekty pre deti robím rád. Keďže máme 8-ročného Vojtu, uvedomujem si, aké je dôležité už od mala ich viesť k tomu, aby si veci vážili a poznali ich hodnotu. A keďže rozprávky som, a to nielen pred spaním, Vojtovi vždy čítal a stále aj čítam, veľmi rád som rolu delfína Proxíka prijal. Myslím si totiž, že aj toto je forma, ako deti naučiť šetriť si a vážiť si peniaze a pripraviť ich tak do života aj po tejto stránke,“ povedal Richard.

A Miro dodáva: „Cez pesničky sa deti dokážu veľa naučiť. Mám pocit, že to funguje dokonale. Už sme sa naučili umývať si zúbky, vedieť poďakovať či správať sa na ceste. V najnovšom projekte sa pozrieme na to, prečo si peniažky vážiť a míňať ich na správne veci. Okrem toho dal tento projekt možnosť prejaviť sa aj nádejným detským spevákom, s ktorými bola v štúdiu zábava.“

Materské školy

Keďže projekt je určený primárne pre materské školy, po zverejnení každej pesničky a videoklipu na kanáli Youtube a webstránke projektu budú pripravené špeciálne zásielky do všetkých materských škôl na Slovensku, ktoré budú obsahovať:

  • DVD s videoklipom – pre každú triedu materskej školy,
  • CD s pesničkou – pre každú triedu materskej školy,
  • inštruktážna sada k danej téme, určenú pre prácu s deťmi,
  • text a noty pesničky,
  • pracovné listy k danej téme, určené pre prácu s deťmi.

PRODUCENT: Iveta Haulíková/everyvent
HUDBA A TEXT: Miro Jaroš
HUDOBNÝ PRODUCENT: Randy Gnepa
PROXÍK (spev): Richard Stanke
ILUSTRÁCIE A GRAFICKÝ DIZAJN: Karol Bližnák, Peter Bližnák/Design friendly
ANIMÁCIA: Noise Artillery

LINK NA VIDEOKLIP: https://www.youtube.com/watch?v=wHYy9mNsioI&feature=youtu.be

FB: https://www.facebook.com/proxikovaeuroakademia

Viac informácií o projekte nájdete na www.proxik.sk

FOTO: Zuzana Gavulová
FOTO: PROXENTA

Stiahnite si celú tlačovú správu v pdf